CUBAAN MEMBONZAI BERMULA

Tuesday, September 8, 2009

Kerana minat yang tinggi dan mendalam, saya kuatkan semangat membonzai mengikut panduan dan petua dari al-Fadhil Us Noorul Alimin.

Sasaran saya yang utama ialah pokok-pokok bunga kertas yang saya bawa dari Raub lagi ....

GAMBAR TERKINI

Bonzai
Ceria Hatiku


Asal usul cerita:
Bunga kertas ni saya pelihara sejak saya di Raub lagi. Saya bertugas di SEMESTA lebih 10 tahun. Tapi pokok bunga ni baru berusia lebih 5 tahun. Saya berpindah ke Lipis pada bulan mei 2007 dengan membawanya sekali ke rumah baru. Saya masih dengan kaedah lama (potong dahan2 yang tidak berkenaan dalam pasu yang sama). Atas nasihat sahabat saya, saya letakkan dalam pasu yang lebih kecil dengan mengangkat akar2nya lebih ke atas sehingga kelihatan menonjol keluar, buang semua dedaunannya) Dan jadilah seperti yang tertera di atas!
Tq.

0 comments:

Post a Comment